Integreren in Exeter - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Robin Tilburgs - WaarBenJij.nu Integreren in Exeter - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Robin Tilburgs - WaarBenJij.nu

Integreren in Exeter

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

05 Februari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Exeter

Week 2/3 (23-01 tot 05-02)
Inmiddels alweer drie weken in Engeland! Voor mijn gevoel zit ik hier al twee maanden! De koelkast is gevuld met mijn boodschappen en mijn nieuwe/eigen kamer is inmiddels een beetje persoonlijk ingericht met foto’s en kaartjes op mijn prikbord en kaarsjes en andere geurdingetjes op mijn nachtkastje. Trouwens, meerdere kaartjes zijn natuurlijk altijd welkom en zijn ook erg leuk om te krijgen! Voor wie er eentje wil sturen, mijn adres is:
Northernhay Place
Northernhay House, flat 508, room B
EX4 3RY
Exeter

Vorige week vrijdag ben ik voor het eerst uit geweest hier in Exeter. Gewoon in het centrum dicht bij huis. Het is hier wel wat anders dan in Nederland. Ze beginnen hier al vroeg: rond 9 uur zie je de eerste beschonken jongeren op straat lopen. Ik en mijn Italiaanse vriendinnen besloten het iets minder enthousiast aan te pakken en vertrokken om half 11 naar de kroeg. Er stond gewoon een rij voor de deur en binnen was het ook al gewoon druk. Om een uur of 1/half 2 maakten de meesten ook al weer aanstalten om naar huis te gaan. Ik moet zeggen dat ik wel kan wennen aan deze manier van uit gaan! Gewoon een stuk eerder vertrekken en nog een beetje op tijd in bed liggen. Ideaal!

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst echt gesproken met mijn huisgenootjes, wat het nog net wat meer als thuis laat voelen. Ik ging eigenlijk met wat vriendinnen wat drinken in onze keuken, maar mijn huisgenootjes zaten er ook. Zij deden ook een drankje met elkaar en na een tijdje kwamen ze bij ons zitten. Het zijn echt hele leuke jongens en ze zijn hartstikke sociaal. Ik heb vier mannelijke huisgenoten en één vrouwelijke. Het zijn allemaal Engelsen, dus super goed voor mijn Engels natuurlijk! Van de vijf zaten er drie bij ons op vrijdag avond en hebben we afgesproken om dinsdag met zijn alle uit te gaan, dikke fissa dus!

Helaas heb ik de afgelopen twee weken ook een stuk meer van het Engelse weer meegemaakt. Het begon met een dagje miezer, maar uiteindelijk hadden we een aantal dagen achter elkaar regen. Gelukkig was het geen stortbui regen, maar het regende wel de hele dag door. Beetje deprimerend! Ik heb een prachtige roze paraplu gekocht met halve watermeloentjes erop om mijn humeur op een regenachtige dag een beetje op te fleuren! Omdat ik inmiddels ook wat tripjes geboekt heb hoop ik dat het weer wel wat beter gaat worden en blijven! Gisteren ben ik naar Oxford geweest waar we onwijs veel geluk hadden met het weer. De hele dag zon! De andere tripjes die al gepland staan zijn: naar Bristol met Teun (eind februari) en in maart ga ik naar Cardiff, Stonehenge en Salisbury. Later in het semester hoop ik ook nog naar Londen en misschien naar Schotland te gaan. Verder zijn er nog genoeg dingen in de buurt te ontdekken!

Verder ga ik veel samen eten of uiteten met vriendinnen hier en hou ik mezelf een beetje bezig. We lunchen ook vaak samen of kijken een film. Super gezellig! Het groepje bestaat inmiddels uit voornamelijk Italianen, dus wie weet spreek ik nog het een en ander Italiaans als ik terug kom uit Engeland! Gelukkig spreken ze gewoon Engels als ik erbij ben, dat is toch net iets makkelijker. Ik geloof dat ik vier of vijf Italiaanse meisjes ken en zij kennen een groep van vier Italiaanse jongens. De Italiaanse gang en Robin zullen we maar zeggen. Ik ontmoet tussendoor nog steeds nieuwe mensen en ken inmiddels mensen uit Canada, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Amerika, Australië en natuurlijk Italië.

Natuurlijk heb ik naast dit luxe leventje ook nog een studentenleventje hier. Mijn eerste opdracht was gelijk een presentatie van 15 minuten, succes! Gelukkig was de leraar heel enthousiast en heb ik hem geloof ik overtuigd met mijn humor. Voor de komende weken heb ik wat kleine schrijfopdrachten en essays. Oftewel: ik moet nog serieus aan de gang ook! Achja elke dag een beetje doen en dan komt het vast goed.
Voor de komende week heb ik ook vooral weer leuke dingen op de planning staan dus ik blijf gewoon aan de gang hier! En nogmaals als iemand me een kaartje wilt sturen: graag! Kan ie mooi bij de rest op mijn prikbord, dat maakt mijn kamer net wat gezelliger!

Ik update jullie gauw weer,
Groetjessss.

  • 06 Februari 2017 - 09:50

    Moi:

    Fijn dit verhaal te lezen lieverd. je hebt het gelukkig erg naar je zin! Ik zal je adres eens gaan uitdelen in de fam, dan zullen er vast wat kaartjes komen. Hele dikke kus van ons! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Exeter

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2017

De laatste weekjes!

26 Maart 2017

Het einde komt in zicht

19 Februari 2017

Halfway there!

05 Februari 2017

Integreren in Exeter

22 Januari 2017

Week 1: Welcome to Exeter City
Robin

Actief sinds 20 Jan. 2017
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 2852

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: