Week 1: Welcome to Exeter City - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Robin Tilburgs - WaarBenJij.nu Week 1: Welcome to Exeter City - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Robin Tilburgs - WaarBenJij.nu

Week 1: Welcome to Exeter City

Blijf op de hoogte en volg Robin

22 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Exeter

Zo, de eerste week is alweer voorbij in Engeland. Mijn eerste indruk is reuze meegevallen, vooral omdat we bijna alleen maar zon hebben gehad hier! De heuvels zijn wel heel erg wennen (Teletubbieland is er niks bij). Nederland is zo plat als een dubbeltje en hier ligt de universiteit boven op een heuvel. Na de eerste dag had ik al spierpijn! Verder hebben ze ons goed ontvangen op de universiteit en zijn de vakken goed te volgen. Ook zijn de Britten onwijs beleefd. Heel fijn volkje!

De eerste week kon ik nog niet in mijn “eigen” kamer omdat er wat overlap was met een jongen van wie ik de kamer overneem. Dus heb ik voor deze periode een b&b gezocht waar ik heel vriendelijk ben ontvangen. Prima kamertje en in ieder geval twee leuke en behulpzame huisgenootjes! De andere twee (of drie?) heb ik niet gezien. Maar omdat ik hier maar voor een weekje verblijf heb ik niet echt moeite gedaan om het mijn eigen plekje te maken, wat het toch nog net een wat meer “ik-ben-op-vakantie-en-ga-volgende-week-weer-terug-gevoel” gaf. Vooral de allereerste dag in deze kamer was vrij eenzaam omdat mama, Ed en Teun me toen afgezet hebben en ik mijn huisgenootjes nog niet ontmoet had. Ik had überhaupt nog niemand ontmoet die dag, dus dat viel een beetje tegen. Uiteindelijk ben ik wel een beetje gewend hier en maandag kan ik naar mijn “echte” kamer! Dan zal het wéér een weekje wennen zijn, maar in ieder geval kan ik er dan wat meer mijn eigen draai aan geven en gaat het hopelijk meer als een thuis voelen.

Op de universiteit heb ik de eerste week vooral leuke dingen gedaan: een intro dagje op de uni, een aantal quizzen gedaan met gratis eten (daar zijn ze hier wel van, pluspuntje!), een thee-uurtje, naar de bioscoop geweest en naar St. Ives! De vakken startten ook al de eerste week dus daar ben ik ook nog heen geweest. Ze beginnen hier wel gelijk volle bak met de lessen dus dat is even wennen! Tijdens de intro, mijn vakken en de quizzes heb ik een aantal leuke mensen ontmoet waar ik me tot nu toe uitstekend mee vermaakt heb! Samen dingen doen is toch veel gezelliger dan alleen. Daarnaast hebben zij allemaal hetzelfde meegemaakt in het begin en kunnen we elkaar helpen minder aan thuis te denken. Gewoon bezig blijven werkt ook goed.

Er zijn me nog geen extreme verschillen met Nederland opgevallen, dus tot zo ver nog geen echte ‘culture shock’ meegemaakt! Oké, misschien een kleintje dan (de heuvels vooral!). Een ander verschil is misschien dat het eten hier in de buurt vooral fastfood is en ze er niet echt standaard groentes bij serveren. Toch maar zelf wat gezonds gaan koken de komende weken!
Het wandelen is trouwens ook wel even wennen, maar vooral omdat er zoveel heuvels zijn. Voordeel: ik hoef niet naar de sportschool! De wandeling van mijn kamer (zowel de b&b als mijn “echte” kamer) naar de universiteit duurt ongeveer 20 minuten. Ik kan hiervoor ook een bus pakken, maar aangezien iedereen hier loopt, loop je zelf al een stuk makkelijker mee! Van mijn kamer naar het centrum is maar liefst 2/3 hele minuten lopen, ideaal!

Op de universiteit hier hebben ze allerlei verschillende societies. Dit vind ik zelf heel cool! Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een society voor: Rubik’s Cube, Pokémon, Korean pop, croquet, cocktail, en ga zo maar door (nee, ik heb ze niet zelf verzonnen). Zelf heb ik me zojuist ook aangemeld voor enkele societies en hoop hierdoor met nog meer verschillende mensen in contact te komen die dezelfde interesses hebben. De meeste societies doen ook tripjes door Engeland of organiseren activiteiten, zoals borrels en quizzen. Daarnaast kan ik zelf natuurlijk ook nog van alles plannen. Ik denk dat ik me hier voorlopig wel kan vermaken!

Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjess.
Xxx

  • 23 Januari 2017 - 10:44

    Mama...;-):

    Leuk schattie, zo kunnen we het hier helemaal volgen. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Exeter

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 April 2017

De laatste weekjes!

26 Maart 2017

Het einde komt in zicht

19 Februari 2017

Halfway there!

05 Februari 2017

Integreren in Exeter

22 Januari 2017

Week 1: Welcome to Exeter City
Robin

Actief sinds 20 Jan. 2017
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 2853

Voorgaande reizen:

20 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: